Premiera mondiala: Noul BMW Seria 3 2012

Noul BMW Seria 3 2012 a fost dezvaluit astazi la Munchen, in premiera absoluta si in cadrul unei transmisii live pe internet, pe pagina de Facebook BMW Group. A sasea generatie BMW Seria 3, cea mai bine vanduta masina premium din intreaga lume, stabileste noi limite in ce priveste sportivitatea, eleganta si confortul.

Iata principalele caracteristici, extrase din comunicatul de presa publicat astazi:

  • Design dinamic si elegant
  • Noul BMW Seria 3 este disponibil in trei versiuni de echipare: Modern Line, Sport Line si Luxury Line, iar din vara lui 2012 va fi disponibil si pachetul M Sport
  • Head-Up Display full-color
  • Suspensie sport modificata pentru un confort mai bun la rulare
  • La lansare sunt disponibile doua motorizari pe benzina (328i, 335i) si doua motorizari diesel (320d, 320d EfficientDynamics).
  • Toate motorizarile beneficiaza de tehnologia BMW TwinPower Turbo, sunt echipate standard cu transmisia manuala cu sase rapoarte si pot fi echipate optional cu transmisia automata cu opt rapoarte
  • Functia Auto Start-Stop oferita standard


Design exterior. Noul BMW Seria 3 2012 a crescut in dimensiuni comparativ cu predecesorul sau: ecartamentul este cu 37 mm mai mare pe puntea fata si cu 47 mm pe puntea spate, masina este mai lunga cu 93 mm, iar ampatamentul este mai mare cu 50 mm. Greutatea noului BMW Seria 3 este mai mare cu 40 kg.

La exterior, noul treiar se caracterizeaza prin linii dinamice si infatisare atletica. Ecartamentul marit ii confera o prezenta pe sosea mai impresionanta, iar designul plat al grilei-rinichi subliniaza caracterul sportiv al masinii. BMW Seria 3 2012 este construit pe principiul clasic „three-box”, cu capota lunga, console fata scurte, ampatament lung si cabina impinsa spre spate. Designul noului BMW Seria 3 este caracterizat prin eleganta si sportivitate.

Grila rinichi este patratoasa si plata si accentueaza prezenta pe sosea a masinii. Luminile cu LED-uri pozitionate ca sprancenele deasupra farurilor cu inele corona ii confera intensitate mai mare infatisarii clasice a treiarului. Farurile ajung pana la rama grilei-rinichi, formand impreuna un tot unitar. Priza centrala de aer a fost inlocuita cu doua admisii mai mari, pozitionate sub faruri. La extremitatile conductelor principale de aer se afla admisii mici verticale care ajuta la crearea efectului „Air curtain”, care imbunatateste fluxul de aer in jurul rotilor fata, contribuie la eficienta aerodinamica si reduce consumul de carburant la viteze mai mari. Designul capotei este marcat de liniile bine conturate care confera un aspect alungit si sportiv.

Partea laterala este dominata de suprafete puternice cu linii serpuite, care dau masinii un aspect alungit si accentueaza prezenta dinamica.

La partea spate, stopurile in forma de L sunt pozitionate la marginea caroseriei si scot in evidenta rotile si ecartamentul noului BMW Seria 3 sedan.

Caroseria se caracterizeaza prin rigiditate torsionala crescuta si beneficiaza de sisteme de siguranta activa si pasiva ce ofera pasagerilor protectie maxima in caz de accident. Constructia ultrausoara are o structura optimizata aerodinamic.

Design interior. La interior spatiul este mai generos datorita cresterii in lungime cu 93 mm, iar cei care beneficiaza cel mai mult de aceasta modificare sunt pasagerii spate, care au acum mai mult loc la picioare, si in plus 15 mm spatiu suplimentar la nivelul genunchilor in spatele scaunelor fata, plus 8 mm in plus spatiu la nivelul capului. Compartimentele de depozitare sunt mai numeroase la noul treiar: consola centrala integreaza doua suporturi pentru pahar, care pot fi inlocuite cu tavite suport. Usile fata si spate contin suprafete de stocare generoase, iar portiera fata poate depozita si sticle de 1 litru.

Capacitatea portbagajului a fost marita cu 20 litri, pana la 480 litri, iar prin rabatarea banchetei spate ce poate fi fractionata 40:20:40 se castiga mai mult spatiu in cazul transportului obiectelor mai mari.

Interiorul noului BMW Seria 3 sedan este clasic, caracterizat prin orientarea catre sofer, si accesibilitatea comenzilor importante. Ceasurile de bord sunt afisate pe un display cu tehnologie black panel. Monitorul iDrive vertical ne aduce aminte de ecranele televizoarelor pe care le regasim in locuinte, mai degraba decat in masini. Monitorul nu se rabateaza, permitand intregii console sa pastreze liniile plate si sa ofere interiorului un aspect mai dinamic.

Materialele sunt de cea mai buna calitate, iar impreuna cu gama de culori accentueaza caracterul sportiv al masinii. Este disponibila o mare varietate de trimuri si culori si tapiterii: la modelul entry-level trimurile se pot combina cu tapiteria textila sau cu doua nuante de tapiterie din piele. Pe langa varianta entry-level, clientii pot opta intre trei linii de echipare: Sport Line, Modern Line, Luxury Line, sau pachetul M Sport.

Game
Sport Line – beneficiaza de elemente de design exterior in nuanta negru stralucitor: grila rinichi cu 8 bare in culoare cromata, insertiile de culoare neagra din sortul fata , care fac ca admisiile sa para mai mari si care subliniaza caracterul musculos al arcurilor rotilor. Modelele Sport Line sunt asociate cu jante din aliaj usor de 17 sau 18 toli cu spite duble. Sunt disponibile optional capacele oglinzilor in nuanta negru stralucitor, o banda neagra pe partile laterale, si evacuari finale in nuanta neagra. La interior, ambianta sportiva si exclusiva este exprimata prin contrastul de accente negre si rosii.

Luxury Line – caracterizat prin elementele croamate stralucitoare, care confera noului treiar un aspect desoebit de elegant si exclusiv. Grila cromata cu 11 bare, doua trimuri cromate in prizele de aer din bara frontala, o banda cromata high-gloss. Stalpul B si linia geamurilor beneficiaza si ele de nuanta cromata stralucitoare. Jantele speciale de 17 sau 18 toli din aliaj accentueaza stilul noului BMW Seria 3, privit din lateral. Componentele cromate sunt prezente si la interior, linii cromate inconjurand unitatile radio si de aer conditionat. Trimurile din lemn finisat stralucitor, scaunele cu cusaturi speciale si tapiteria disponibila in patru nuante clasice si elegante completeaza aspectul interior exclusiv.

Modern Line – In contrast cu modelele Luxury Line, trimurile de pe versiunile Modern Line la noul BMW Seria 3 sedan sunt in nuanta aluminiu satinat, care subliniaza caracterul actual al modelului. Grila rinichi cu 11 bare finisate in aluminiu satinat si benzile duble pentru prizele de aer confera modelului un aspect elegant, contemporan. Jantele din aliaj cu spite in forma de elice completeaza aspectul exterior elegant. Pentru interior sunt oferite tapiteria din piele sau cea textila in nuante Oyster si negru, si trei tipuri de suprafete pentru trimuri, cu accente de crom perlat.

Pachetul M Sport – reprezinta cel mai sportiv kit de modificari pentru noul BMW Seria 3. Acesta include un kit aerodinamic, jante de 18 toli din aliaj ultrausor in stilul M (optional sunt disponibile si jante de 19 toli), suspensie M Spot, trimuri BMW Individual. Optional sunt disponibile nuanta exclusiva de vopsea M si discurile de frana M Sport vopsite in albastru. La interior pachetul este completat de scaune sport cu tapiterie textila/Alcantara, trimuri cu accente albastre, schimbator M, praguri M, cotiera M, precum si noul volan M imbracat in piele.

Jante si roti. Noul BMW Seria 3 sedan este echipat din fabrica cu jante atractive din aliaj. Modelele BMW 335i si BMW 328i sunt echipate cu jante de 17 toli, cu spite in forma de stea, incaltate cu pneuri 225/50 R17. BMW 320d si BMW 320d EfficientDynamics stau pe jante de 16 toli cu spite in forma de V sau cu design Streamline, si pneuri 205/60 R16.

Motorizari

BMW 328i cu motor nou dezvoltat BMW TwinPowerTurbo pe benzina, cu capacitate de 2.0 litri si tehnologii inovatoare precum injectie directa High Precision, twin-scroll turbocharging, Double-Vanos si VALVETRONIC. Agregatul cu patru cilindri in linie dezvolta 180 kW/245 CP si cuplu maxim 350 Nm disponibil de la 1.250 rpm, si accelereaza noul BMW Seria 3 de la 0 la 100 km/h in doar 5,9 secunde. Viteza maxima limitata electronic este de 250 km/h. Consumul oficial mixt este de 6,4 l/100 km.

BMW 335i este un cadou oferit fanilor motoarelor cu sase cilindri in linie: agregatul BMW TwinPower Turbo pe benzina cu capacitate de 3.0 litri dezvolta 225 kW/306 CP si cuplu maxim 400 Nm disponibil de la doar 1200 rpm pana la 5000 rpm. Motorul este dotat cu injectie directa High Precision si VALVETRONIC. Noul BMW 335i accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,5 secunde, fiind cu 0.1 secunde mai rapid decat predecesorul sau. Varianta cu transmisie automata este chiar mai rapida, atingand 100 km/h cu 0.3 secunde mai repede decat modelul anterior. Viteza maxima limitata electronic este de 250 km/h. Consumul oficial mixt este de 7,9 litri/100 km cu transmisia manuala cu sase rapoarte, sau 7.2 l/100km cu cea automata cu opt rapoarte.

Motorizarile diesel sunt doua la numar: BMW 320d, echipat cu motorul BMW TwinPower Turbo cu patru cilindri, ce dezvolta 135 kW/184 CP si cuplu maxim 380 Nm disponibil in intervalul 1750-2750 rpm. BMW 320d accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 7,5 secunde, iar viteza maxima atinsa este de 235 km/h. Consumul mixt al lui BMW 320d este de 4,5 litri/100 km, iar emisiile de CO2 de 18 g/km.

Motorul de pe BMW 320d echipeaza si cel de-al doilea treiar diesel, BMW 320d EfficientDynamics Edition. BMW 320d EfficientDynamics dezvolta 120kW/163 CP la 4000 rpm, cuplu maxim de 380 Nm disponibil in intervalul 1750-2750 rpm si are un consum mixt de 4.1 l/100 km, si emisii de CO2 de 109 g/km. BMW 320d ED accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h. Pentru prima oara BMW 320d EfficientDynamics poate fi combinat cu transmisia automata cu opt rapoarte.

A cincea motorizare este cea hibrida, care va debuta in toamna anului 2012 si va fi primul sedan sport compact full-hybrid. In primavara 2012 vor mai fi lansate o serie de alte motorizari care completeaza gama noului BMW Seria 3:

  • BMW 320i (echipat cu motor din noua generatie de agregate 2.0 litri cu patru cilindri, pe benzina, performante: 135 kW/184 CP la 5000 rpm si cuplu maxim 270 Nm disponibil de la 1250 rpm)
  •  BMW 318d (echipat cu motor diesel 2.0 litri cu patru cilindri, performante: 105 kW/143 CP la 4000 rpm si cuplu maxim 320 Nm, disponibil in intervalul 1750-2500 rpm)
  •  BMW 316d (echipat cu motor diesel 2.0 litri cu patru cilindri, performante: 85 kW/116 CP la 4000 rpm si cuplu maxim 260 Nm disponibil in intervalul 1750-2500 rpm)

Vor urma si alte motorizari, inclusiv o unitate diesel cu sase cilindri. In vara anului 2012 vor fi disponibile si versiunile cu tractiune integrala: BMW 335i xDrive, BMW 328i xDrive, BMW 320i xDrive si BMW 320d xDrive.

Transmisia standard oferita pentru toate motorizarile este cea manuala cu sase rapoarte. BMW este primul constructor care ofera o transmisie automata cu opt rapoarte in segmentul premium din clasa medie, transmisie care poate fi combinata cu oricare din motorizari si vine la pachet cu functia Auto Start-Stop, oferita standard. Noua transmisie automata cu opt rapoarte confera performanta dinamica si eficienta, potrivindu-se perfect cu potentialul dinamic al sedanului.

Tehnologia BMW EfficientDynamics este prezenta pe noul BMW Seria 3 sedan prin functia Auto Start-Stop, recuperarea energiei la franare, indicator al treptei de viteza optime si contribuie la scaderea consumului de carburant. La acestea se alatura noua functie Driving Experience Control, care ofera pe langa modurile Confort, Sport si Sport+ si optiunea ECO PRO, care imbunatateste si mai mult consumul de combustibil.

Gama de tehnologii BMW ConnectedDrive este imbunatatita cu cea mai noua generatie Head-Up Display, full-color, care proiecteaza informatia la o rezolutie excelenta, pe parbriz. Alaturi de Head-Up Display, noul BMW Seria 3 este echipat cu Vedere panoramica, cu vedere laterala si de deaasupra, care ofera o perspectiva completa a autovehiculului si a zonei inconjuratoare. Totodata mai sunt disponibile sistemul de asistenta la parcare, Active Cruise Control cu functia Stop&Go, asistenta la schimbarea benzii de drum, sistem de avertizare la plecarea de pe loc, cu sistem de avertizare asupra unei coliziuni – sisteme oferite pentru prima oara pe un BMW Seria 3 Sedan.

Noul BMW Seria 3 beneficiaza de sistemul Real-time Traffic Information (RTTI) si de aplicatii speciale precum „BMW Connected” care permit pasagerilor utilizarea retelelor sociale. Gama de functii BMW ConnectedDrive este completata de noua functie Bluetooth ce permite vizualizarea serviciilor disponibile prin internet (starea vremii, calendar, SMS, email) direct pe afisajul sistemului de operare iDrive si care pot fi citite cu ajutorul functiei Text to Speech.

Pe lista de optionale sunt incluse functia de deschidere a portbagajului fara utilizarea mainilor (Confort Access – portbagajul se deschide cu ajutorul unei manevre speciale cu piciorul sub bara spate), sisteme suplimentare de protectie a pasagerilor Active Protection, sau functia Advanced eCall cu gasirea automata a pozitiei vehiculului din BMW Assist, care in cazul unui accident, ofera serviciilor de ajutor informatii detaliate despre natura coliziunii inainte ca acestea sa ajunga la fata locului.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account